CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأحد، 4 يناير 2009

أول اغنيه لغزة


ليكي انا غنيت يا دنيتي وناسي وان كنت مرة نسيت حقك على راسي
من كلمات الملك منير
ابدا التدوين في مدونتي والي هدفها اغنيه هاهديها والاغنيه مهداه مش بس 
لغزة لأ للوطن العربي والزعماء العرب والا مه الاسلاميه
ليكي انا غنيت
ترابك يا فلسطين تاج على راسى .... امشى اتباهى بيه بين اهلى وناسى
ترابك يا فلسطين تاج على راسى .... امشى اتباهى بيه بين اهلى وناسى

يارب مش عارف انا اعمل ايه ... يارب قدرهم على اللى هما فيه
مش عارف اعمل حاجه نفسى اعمل حاجه ... شايف اخويا بيتعذب وانا بتفرج عليه


محتاجين وقفه عربية لحل القضية ... باعلى صوت ارجوكوا اتحركوا
عارفين مش قصدكوا .. بس بردو محدش يقدر يسكت واخواته بتموت


يارب مش عارف انا اعمل ايه ... يارب قدرهم على اللى هما فيه
مش عارف اعمل حاجه نفسى اعمل حاجه ... شايف اخويا بيتعذب وانا بتفرج عليه

يارب نولهالنا فرحة صبر السنين ... ونفرح على ارضك يا عراق وترجعى لينا يا فلسطين
يارب نولهالنا فرحة صبر السنين ... ونفرح على ارضك يا عراق وترجعى لينا يا فلسطين

يارب مش عارف انا اعمل ايه ... يارب قدرهم على اللى هما فيه
مش عارف اعمل حاجه نفسى اعمل حاجه ... شايف اخويا بيتعذب وانا بتفرج عليه

*******************************

والله لو بقينا ايد واحده لترجع بلادنا مره واحده
احنا الاقوى بشهادة الزمان
لو مهما كان سلاحهم حيفضل سلاحنا الايمان


6 التعليقات:

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

جميل اوى ياقمر بجد تسلم ايدك ويارب معاهم وينصرهم وينصر المسلمين جميعا اللهم امين

شمس النهار يقول...

مش لو بقينا ايد واحده
وعمرنا ماهنكون ايد واحده

Teawater يقول...

طوبه دهب
كويس ان الفكره عجبتك يارب الي باقي والي جاي يعجب

Teawater يقول...

شمس النهار
منوره ياشموستي

وياررب الحلم يبقى حقيقي مفيش كتير ع ربنا

نتفائل يمكن

Eslam Eldosoky يقول...

فكرة الميكس دي حلوة
تامر علي منير والبقية تأتي
بس بجد ليكي ألف شكر علي أحساسك الوطني ده
ويارب أحلامنا و أحلامك تتحقق

Teawater يقول...

يارررررررررررب
ميرسيه يارب تشرفني كده دوما يا حقودي